**طرح ارتقاي نظام سلامت كاركنان صنعت نفت چه اهدافي را دنبال ميكند؟
- افزايش سطح رضايتمندي جمعيت هدف(تحت پوشش سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت) در بهرهمندي از خدمات سلامت (به ويژه دندانپزشكي و پزشك متخصص)
- تسهيل دسترسي به مراكز ارائه دهنده خدمات سلامت در سطح كشور
- افزايش سطح كيفيت ارائه خدمات سلامت در صنعت نفت
- استفاده حداكثري از ظرفيتهاي ايجاد شده در حوزه ارائه خدمات سلامت در سطح كشور
- كاهش زمان بازپرداخت هزينههاي درماني (مراكز غير طرف قرارداد)
- نظارت دقيق بر عملكرد و نحوه ارائه خدمات مراكز ارائه دهنده خدمات سلامت
- شفافسازي و تنوير نحوه هزينهكرد در حوزه سلامت صنعت نفت
- ايجاد پرونده الکترونيکی سلامت كاركنان شاغل و بازنشسته به صورت متمرکز
**آیا وزارت نفت به موجب این طرح، برنامهای جهت واگذاري يا خصوصيسازي سازمان بهداشت و درمان را در دستور کار خود دارد؟
خیر. برخلاف پارهاي از شايعات، هيچ تصميم، اراده و برنامهاي در دولت و صنعت نفت براي خصوصيسازي، واگذاري و يا تضعيف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، بيمارستانها
و مراكز درماني تحت مالكيت اين سازمان وجود ندارد.
**سندرسي اسناد درماني چگونه و در چه بازه زماني انجام خواهد شد؟
رسيدگي به اسناد پزشكي و ارائه گزارش اسناد رسيدگي شده به شركت، حداكثر طي 14 روز كاري انجام ميشود.
**بازپرداخت هزينه هاي درماني كاركنان در چه بازه زماني انجام خواهد شد؟
تسويه حساب و بازپرداخت هزينههاي درماني كاركنان حداكثردر 7روزكاري پس از سندرسي اسناد انجام ميشود.
**انجام مسئولیت اجتماعی شركتها (CSR) در حوزه درمان به چه صورت انجام ميپذيرد؟
ارائه خدمات درماني به بوميان ساكن در جوار مناطق عملياتي كما فيالسابق توسط مراكز درماني سازمان بهداشت درمان صنعت نفت در اين مناطق انجام ميشود. از طرفي جهت كسب اطمينان
از ارائه خدمات مناسب به مراجعين بومي، با استقرار نماينده مددكاري شركت در مراكز درماني، روند شناسايي، ارجاع و پيگيري خدمات دريافتي اين افراد پيگيري ميشود.
** نحوه استفاده بازنشستگان از خدمات سلامت چگونه خواهد بود؟
نحوه ارائه خدمات بهداشتي درماني به بازنشستگان صنعت نفت و افراد تحت تكفل ايشان كماكان
به روال سابق ادامه داشته و اجراي طرح جديد سلامت، خلل و تغييري در آن فرايند ايجاد نميكند.
** نحوه استفاده كاركنان و خانواده آنها از خدمات سازمان بهداشت و درمان چگونه است؟
كاركنان رسمي شاغل و افراد تحت تكفل ايشان ميتوانند كماكان و به روال گذشته، بدون پرداخت هيچ وجهي، از مراكز درماني تحت تملك سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت استفاده كنند
و با اجراي طرح جديد تغيير يا خللي در اين فرآيند ايجاد نميشود.
** نظارت بر عملكرد مراكز طرف قرارداد ارائه دهنده خدمات سلامت به چه شكل انجام میشود؟
نظارت بر عملکرد اين مراکز از طريق استقرار ناظر و از سويي ديگر با بررسي و سنجش نظرات
و ديدگاههاي كاركنان در قالب طرحهاي پيمايش و نظرسنجي از مراجعين انجام ميپذيرد.
** آيا در طرح جديد براي كاركنان پرونده الكترونيك سلامت ایجاد ميشود؟
بله، با هدف پايش، پيگيري، حفظ، نگهداري و رصد سوابق درماني كاركنان، پرونده الكترونيك سلامت، طراحي و راهاندازي خواهد شد.
** در صورت مراجعه همكاران به مراكز درماني طرف قرارداد، نحوه مراودات و تعاملات مالي چگونه است؟
همكاران جهت دريافت خدمات بهداشتي و درماني مورد نياز، پس از مراجعه به مراكز درماني طرف قرارداد، بر اساس تعرفههاي اعلام شده، نسبت به پرداخت درصدي از مبلغ كل (فرانشيز) اقدام میکنند.
___________________________________________
چنانچه سوالي در زمینه طرح ارتقای نظام سلامت و یا موضوعات مرتبط با منابع انسانی داريد، از طريق پست الكترونيكي hrmop@mop.ir پرسش مورد نظر را مطرح بفرماييد.